Svåra samtal - Viktiga samtal

Svåra samtal - Viktiga samtal

Ökad kunskap, teknik och trygghet i att genomföra svåra samtal - viktiga samtal.

Teori och praktik varvas med övningar, erfarenhetsutbyten, reflektion och grupparbeten med hög interaktivitet bland deltagarna. Inga förkunskaper eller specifika förberedelser krävs.

Innehåll:

Inledning

  • Vad kan vara ett svårt samtal
  • Vad för ett svårt samtal svårt
  • Varför tycker jag samtalet är svårt

Självledarskap

  • Värderingar mina/andras
  • Mitt självledarskap/andras

Kommunikation

  • Vad är kommunikation
  • Verbal/icke verbal kommunikation
  • Aktivt lyssnade

Kommunikationsspråk

  • Jag - budskapet
  • Fokus lösningar
  • Konfliktlärande

Samtalsprocessen

  • Syfte
  • Planera
  • Förbereda
  • Struktur
  • Uppföljning/nästa steg

Tekniker i samtalet

  • Reaktionstrappan
  • Bekräftande/bemötande/empati
  • Feedback

Case, övningar, avrundning och avslutning

Maria Nilisse Claesson, Coreation Kompetens & Utveckling AB , 073-389 51 05, maria.claesson@coreation.se 

Maria Nilisse Claesson är ledarskapsutvecklare, coach och handledare. Hon tränar, coachar och utbildar organisationer, medarbetare, team, chefer och ledare. Utbildningarna baseras på teori och praktiska övningar kopplade till deltagarnas verklighet och yrkesroll.
– Du som deltagare ska känna dig trygg att använda dina nya kunskaper direkt! Varmt välkommen!

 

Maria Nilisse Claesson

 

 

Läs våra avbokningsregler här.

Läs om hur vi hanterar personuppgifter här.

Anmäl dig här

Allmänt
Faktureringsuppgifter
Deltagare
Lägg till extra deltagare +
Övrig information

Har du frågor? Kontakta oss!

Johanna Stålhammar

johanna.stalhammar@nuvab.se
076 301 19 90

Johanna Stålhammar