Vanliga frågor om Nuvabs utbildningar

Vanliga frågor om Nuvabs utbildningar

Nuvabs näringslivsutvecklare Cecilia Hjort Athler ger svar på några av de vanligare frågorna om Nuvabs utbildningar.

Kan vem som helst anmäla sig till en utbildning genom Nuvab?

Svar: Ja, det krävs inget medlemskap i Nuvab för att gå en utbildning genom oss. Däremot har vi ett rabatterat pris för våra medlemmar.

Är det något jag behöver ha med mig till en utbildning?

Svar: Det framgår alltid i beskrivningen för varje utbildning ifall exempelvis egen dator krävs, utöver det rekommenderas skrivblock och pennor.

Jag har lite idéer på utbildningar Nuvab borde anordna, hur går jag tillväga för att framföra dessa?

Svar: Enklast är att maila till mig (cecilia@nuvab.se) där du beskriver din idé. Vi förmedlar då sedan din idé till Kompetensrådet som fyra gånger om året ser över behovsbilden för kompetensutvecklingen lokalt. I Kompetensrådet sitter nämligen personal från våra medlemsföretag som har god kännedom om det lokala näringslivet.

Vad krävs för att hålla i en utbildning genom Nuvab? Jag skulle nämligen kunna tänka mig att dela med mig av den kompetens jag har genom att hålla i en utbildning.

Svar: Vi på Nuvab älskar erfarenhetsutbyte och uppskattar ifall fler vill medverka i att kompetensutveckla här på hemmaplan. Skicka ett mail till mig (cecilia@nuvab.se) där du berättar mer om dig själv och den kompetens du vill dela med dig av. Skulle Nuvab och Kompetensrådet sedan se att det finns behov av att utbilda inom den kompetens du har kommer vi att vilja träffa dig och planera för framtida utbildningar.