Säljande kommunikation

Säljande kommunikation

Grunderna i sälj- och köppsykologi som syftar stärka säljarens möte med kunden.

Utbildningen ska stärka säljaren mötet med kunden. Genom ett bra bemötande stärks relationen mellan säljande och kunden.
Efter utbildningen som ska deltagarna bli trygga i sälj och köppsykologi, och kunna anpassa sitt arbete och beteende efter kunden.
Deltagaren ska också ha en förmåga att hitta verktyg för att alltid ha ett positivt humör/tänkande i mötet med sin kund.

Innehåll
Principen om Kundfokus,
vem köper kunden av och varför.

Principen om att kommunicera med kunden, vad ska man tänka på i mötet med kunden Vär(l)dens bästa möte.

Principen om att förstå varandra, hur anpassar jan min kommunikation beroende på vilken personlighet jag möter.

Principen om vad, handlar om frågeteknik.

Principen om hur, handlar om presentationsteknik.

Principen om varför, handlar om att ta bort ev osäkerhet hos kunden.

Dagen kommer att bli intressant och rolig med mängder av övningar och små grupparbeten, allt i ett grymt tempo!

Utbildningsform
Utbildningarna genomförs genom pedagogisk information som varvas med övningar och grupparbete. Den deltagande kommer att få med sig flertal sälj- och kommunikationsverktyg att använda i sitt arbete efter avslutad utbildning.

Kursledare
Niclas Lindqvist, Kundfokus

Har du frågor eller vill anmäla dig till en kurs? Kontakta vår utbildningsansvarig

Cecilia Hjort Athler

cecilia@nuvab.se
073-510 61 09

Cecilia Hjort Athler